Black/Death Metal Old School
"A la queue Gît le Venin "
It is from Toulouse, a city known for its quality Black Metal that Malobestio comes to us. These "bad beasts" (one of whose members has been part of the historical band Sus Scrofa since 1991!!!!) deploy a Black Metal mixed with Death in a purely old-school register. It's quite simple, listening to this In Cauda Venenum one has the feeling of being literally transported to the very beginning of the 90s, a time when the boundaries between the genres were less marked and when the protagonists were above all authentic metal and underground freaks. Practicing a song in Shakespeare's language, their music is built in a relatively classical way, without looking for speed or brutality but by building tracks that work with inspired and heady riffs: Metal, what! The song can remind us of Gorgon's chris de Gorgon, with whom Malobestio share a gloriously immoderate taste for the great underground elders. So the game of comparisons is always a little sterile when it comes to veterans of the scene like here (even if the group only exists since 2016).
As it should be, their music drips with perversity, darkness and gloomy atmospheres. A group that owes only to the "first wave" tribunals such as Bathory, Celtic Frost, Venom or Death and Morbid Angel. Black/Death who refutes any superior modernity and anchors his subject in Metal with a great M. Real underground Metal lovers will love it! Note the title "Syriana" and its oriental atmosphere worthy of early Samael, absolutely exquisite! Because Toulouse residents are not satisfied with the Black/Death Metal old school "room service" but have a real personality here!
C'est de Toulouse, ville reconnue pour son Black Metal de qualité que nous viennent Malobestio. Ces "mauvaises bêtes" (dont l'un des membres fait partie des historiques Sus Scrofa depuis 1991 !!!) déploient un Black Metal mâtiné de Death dans un registre purement old-school. C'est bien simple, à l'écoute de ce In Cauda Venenum on a le sentiment d'être transporté littéralement au tout début des années 90, époque où les frontières entre les genres étaient moins marquées et où les protagonistes étaient avant tout d'authentiques dingues de Metal et d'underground. Pratiquant un chant dans la langue de Shakespeare, leur musique est construite de façon relativement classique, sans chercher la vitesse où la brutalité mais bien en construisant des titres qui fonctionnent grâce à des riffs inspirés et entêtants : du Metal, quoi ! Le chant peut rappeler chris de Gorgon, avec lesquels Malobestio partagent un goût glorieusement immodéré pour les grands anciens de l'underground. Alors le jeu des comparaisons est toujours un peu stérile lorsqu'il s'agit de vétérans de la scène comme ici (même si le groupe n'existe que depuis 2016).
Comme il se doit, leur musique dégouline de perversité, de noirceur et d'atmosphères lugubres. Un groupe qui ne doit finalement qu'aux tribuns de la "première vague" comme Bathory, Celtic Frost, Venom ou Death et Morbid Angel. Du Black/Death qui réfute toute modernité supérfétatoire et ancre son propos dans le Metal avec un grand M. Les vrais amateurs de Metal underground vont adorer ! A noter le titre "Syriana" et son ambiance orientale digne du Samaël des premiers temps, absolument exquis ! Car les toulousains ne se contentent pas du "room service" Black/Death Metal old school mais déploient ici une réelle personnalité !